maanantai 4. huhtikuuta 2011

"Winter" months

Canadian Dream highlight - hetkistä on tulossa omaa postausta, kunhan jostain saan revittyä aikaa lisää, mutta aattelin, että teitä ehkä kiinnostaa tietää hieman arkikuulumisia ja viikonloppuja tammi-maaliskuulta. (Ei siis vieläkään Losia, Spring Breakia tai edes uutta vuotta :-)

Saatatte ihmetellä, miten muka voin olla niiiiiiiin kiireinen, ettei kirjoittamiseen löydy aikaa, mutta ehkä se kertoo jotain, että olen koko täällä oloni aikana (reilu 7 kuukautta) viettänyt itsekseni iltoja kotona ehkä yhden käden sormien verran. Tekemistä ja seuraa riittää siis aina ja kun joko tulen jostain aktiviteetista tai hyvästelen kaverit, jotka lähtee meiltä, on suuntana yleensä unilandia, tai ainakin yritys pyrkiä sinne.

Mutta kuten tuossa sisko-postauksessa vähän kertoilinkin ajatuksiani, niin minusta se "main idea" on nyt, että yritän elää elämääni täällä niin hyvin kuin osaan ja tavallaan "unohtaa" Suomen. Enkä nyt tietenkään voi sitä kokonaan unohtaa, mutta yritän häivyttää sen ajatuksista, ettei ikävä pääse yllättämään liikaa. Varmasti olisi paljon pahempi
, jos olisin koko ajan itkemässö, miten kaipaan rakasta kotimaata. I hope you agree?

Miulla on ihan tunne, että kun tuun takasin Suomeen, niin sitten löytyy paljon enemmän aikaa kirjotella ja siinä vaiheessa kerron sitten kaikista tapahtumista. Olkaa siis kärsivällisiä, ei se elokuu niin kaukana ole.. (Reilu 4 kuukautta! :S) Just kiddin' :-)

Tammikuu

Täällä alavilla mailla ei hirveästi lunta nähty talvellakaan, vettä vain tuli ihan riittävästi, mutta host-poikani K:n synttärinä 2.1. lähdettiin korkeammille vuorille laskemaan mäkeä. Oli ihan huippua! Aurinko paistoi, pakkasta oli ehkä -15C (ettei suomalainen totuus unohtuisi) ja koko perhe osallistui hauskuuteen. Ensin tosiaan laskettiin renkailla rinnettä, kunnes paikasta tuli liian täysi (mäki oli laskettelupaikan vieressa, joten siellä riitti paljon porukkaa) ja myö siirryttiin muuten vain peuhaamaan lumeen. Tuli tehtyä lumienkeleitä, oltua lumisotaa, hypittyä lumisilta penkeiltä.. Ai niin muuten, on tää Amerikan meininki kyllä ihan omanlaisensa - ei tarttennut edes mäkeä kävellä ylös laskun jälkeen, kun laitto vaan renkaassa olevan lenksun kiinni vaijeriin, joka hinasi sut ylös. Laiskuus huipussaan?


Loved that!


..and that too! Snow fun, best fun <3

Takaisin kotiin tultua syötiin tädin perheen ja isovanhempien kanssa maittava burger-ateria ja jälkkäriksi miunkin lempparia: porkkanakakkua!


Yammy!

Kuten sanoin, talvi ei ollu täällä hirvean ankara, vaikka vettä tuli kuulema enemmän kuin yleensä. Itselle jäikin sellainen fiilis, etta tänä vuonna tuli tuo winter skipattua. Mutta enpä pistä pahaksi! Ehkä jaksan odottaa ensi talveen :) (Jolloin tulen muuten jäätymään niissä -35C:n pakkasissa, hrrr!)
Alla oleva kuva on otettu harvinaisen aurinkoisena päivänä tammikuun alussa, tuolloin oli jo ihan keväinen fiilis.


The frozen Duck pond in the beginning of January


So yes, we got snow, too, but it melted almost right away

SNOWDAY. Kyllä, meillä oli semmoinen, 12. päivä tammikuuta. Äitini tuli herättämään miut joskus 6am, että laitapa herätys pois ja nuku rauhassa pitkään, tänä päivänä ei lähdetäkään kouluun. Lunta oli siis satanut riittävästi koulujen sulkemiseksi. Nyt kaikki suomalaiset siella nauraa partaansa, etta ei tuommosesta määrästä täällä vaan mitään laitettaisi kiinni, tuohan on ihan normaali päivä. Niin minäkin aattelin..

Mutta sitten otin asioista vähän selvää ja juttelin host-isäni kanssa tuloksena, että ajatus alkoi käydä järkeen. Näillä ei täällä ole oikeanlaista kalustoa auraamiseen (ehkä yksi aura-auto), joten tiet oli vielä illallakin tukossa, pelotti aika paljon ajaa. Monet lapset kävelee kouluun, mikä on vaarallista kun tiet kapenee entisestään ja mikä pahinta; kellään ei ole kokemusta ajamisesta in snow conditions, joten onnettomuuksia sattuu vääjäämättä. Yksi syy, hieman hassu sellainen, oli myös, että lapsilla ei ole oikeanlaista vaatetusta. Ikinä kun ei voi tietää, tuleeko sitä talvea vai ei, niin vanhemmat eivät hanki riittävän lämpimiä vaatteita.

Noh, meillä oli hauska päivä. Isän lapioidessa kulkuväylää esiin, minä ja äiti leikittiin takapihan altaassa omien ja naapurin lasten kanssa monta monta tuntia. Myö rakennettiin lumiukkoja ja tehtiin hieno sliding rata, joka oli muuten huippuhauska ja tehokkaan liukas!


Snowday

Niin ja Svenja meni sitten ja otti pysyvän souvenirin; tatuoinnin! Hyvää työtä ja vielä halvalla, arvatkaa alkoko itekin tehdä mieli ottaa sellainen? :-) Mutta olis liian paljon mahdollisia kuvia/tekstejä, eikä paikastakaan varmuutta. Hmm, onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa harkita, jos haluan sen halvalla.


Tattoo = Canada + love

WEDDING!


Our beautiful bride at her Bridal Shower

Minä, Svenja ja Ella yllätyttiin aikalailla kun eräs pariskunta, joka myö oltiin tunnettu vasta muutama kuukausi Small Groupin kautta kutsui meidät häihinsä tammikuussa. Oltiin tietysti erittäin otettuja ja varsinkin siinä vaiheessa, kun saatiin kutsut myos Bridal Showeriin, eli itse asiassa yllätystilaisuuteen, jossa tuleva morsian avasi lahjansa kaikkien tyttökavereiden ollessa koolla. Paikalla olikin sukua ja täytyy sanoa, etta myö kaikki "foreign girls" mentiin ihan sekaisin, kun yritettiin ymmärtää, miten kaikki olivat linkittyneet toisiinsa. Ei voi muuta sanoa, kuin että pieni paikka, pienet piirit :-P "Juu, minä oon tämän äidin serkun täti ja hän on minun sister-in-law" jne.

Itse häät pidettiin naapuripaikkakunnalla Abbotsfordissa 15. tammikuuta. Paikalla ei ollut hirmuisesti ihmisiä, mutta tilaisuus oli mukavan intiimi ja pariskunnan näkoinen. Tykkään erityisesti näiden tavasta lausua täällä valat toisilleen sekä siitä, etta edessä on myös morsiusneidot ja sulhasen ystävät rivissä. Nuo kaksi asiaa kyllä haluan aikanani omiinkin häihin, jotain traditiota pitää täältäkin päin mualimaa napata! :-)

Meg-nimisen morsion mekko oli aivan kuin hänelle tehty (tiedä sitten, oliko näin), eikä mikään perinteinen, sillä se oli melko lyhyt ja alaosa ohutta pitsiä. Erityismaininta menee kuitenkin ehdottomasti kengille, tuommoisia karvatöppösia en voisi oikein kellekään muulle kuvitella, mutta hänelle ne sopivat kuin nakutettu. Sulhanenkin oli komeana ja sai meidän kehut moneen otteeseen.


The couple


C is gonna make a great husband - humble from the beginning


Normal clothes & normal faces


He wasn't very happy while the bride wasn't paying attention to him

Vihkimisen jälkeen siirryttiin viereiseen tilaan nauttimaan herkullista brunssia ja juttelemaan kanssavieraiden kanssa. Tuli kyllä taas syötyä monenlaista herkkua, erityisen pääpainotteisesti kuitenkin hedelmiä, nom nom! Morsiamen veli sattui istumaan meidän pöytään ja alettiin jutella musiikista, minkä seurauksena siirryin sitten hänen kanssaan takaisin saliin soittelemaan flyygeliä. Amélien soinnut kantautuivatkin piakkoin kuulijoiden korviin, kuten myös improvisoimamme kappaleen melodiat, hauskaa oli!

Pian kutsu kävi takaisin päätilaan morsiamen sukkanauhan sekä kukkapuskan heittoa varten. Ettekä ikinä arvaa, who caught the bouquet... No, ainakaan vielä nuo omat häät eivät ihan lähitulevaisuuden suunnitelmiin kuulu, että ei hätää! Sitä paitsi täällä lähes kaikki oman ikäiset joko a)seurustelevat, b)ovat kihloissa tai c)naimisissa, joten ei hirveästi olisi tsäänssejäkään. Niin ja niitä loppuja ei vaalea suomalainen hirveästi innosta :-) So I'm coming home! (Nyt jää iskä sun haave eläkepäivistä Kanadassa kyllä varmaan toteutumatta, pahoittelen!)


The lady of the day with the bouquet catcher

Seuraavana päivänä, eli sunnuntaina suunnattiin vielä erään pariskunnan sukulaisen kotiin periamerikkalaiseen tapahtumaan; Giftopeningiin! Suurin osa vieraista kerääntyi siis ihmettelemään vastanaineiden saamia paketteja. Oli mahtavan suurta televisiota, astiastoja, lahjakortteja (myökin päädyttiin tähän vaihtoehtoon) yms. Hauska oli myös, kun edellispäivän virallisesta juhlasta olivat puheet unohtuneet, sekä kakunleikkaus (miten kukaan voi unohtaa tämän?!), joten ne hoidettiin pois alta sitten tuona sunnuntaina. Puheet olivat hyviä ja puhujat rentoutuneita, sillä olivathan kaikki nyt vähemmän virallisia ja arkivaatteissaan. Pariskunta sai myös kakkunsa leikattua, aika tappotyyliltä se näytti, mutta lopulta päästiin maistelemaan porkkanakakkua taas kerran!


Finally they did it!

Eräänä toisena kauniina tammikuisena sunnuntaina lähdin Svenjan ja tämän host-isän sekä -tyttären mukana Manning Parkiin laskettelemaan. Paikka oli siis sama, jossa oltiin kuun alussa käyty mäenlaskussa, parin tunnin ajomatkan päässä Chilliwackista. Itse laskettelu jännitti etukäteen aika kovasti, sillä kokemusta miulla ei siitä ihan hirveästi ollut, yksi vaivainen kerta vitosluokalta, eli noin 8 vuoden takaa.


Manning Park and a gorgeous view

Rinteet olivat hieman eri luokkaa Suomeen verrattuna, näiden mustat täällä olivat vain merkittyjä reittejä keskellä metsää, ei siis todellakaan mitään aurattuja uria. Siinä sitten sydän kurkussa katselin, kun pikkulapset pomppivat kumpareita samalla kun itse pysyttelin kiltisti vihreissä ja sinisissä mäissä, niissäkin oli riittävästi haastetta. Aluksi kaikki sujui mukavasti, enkä edes kaatuillut pahasti, mutta lounasaikaan mennessä olin jo niin poikki, että väsymyksen painostamana alkoi painovoimakin vaikuttaa enemmän. Maata tuli siis halailtua ahkeraan, mutta onneksi Svenbs oli kärsivällinen opettaja ja jaksoi aina odottaa muutaman kymmenen metrin päässä, että milloin minä selviäisin alas. Mutta hauskaa oli ja rinteessä pääsivät aivotkin tuulettumaan mukavasti! Ja nyt on tuokin sitten tehty, pitäähän sitä lasketella kun tällaisista maisemista on kyse.


Skiing friends


I found a new friend; the ground that I was hugging a lot!

Helmikuu

Helmikuun ensimmäisinä päivinä löydettiin selvä kevään merkki; ensimmäinen kukkanen! Ja päivä oli pelastettu.. :-)


The first flower of the year!

5. päivä ajettiin au pair porukalla; minä, Itävalta-M ja Itävalta-O, Sveitsi-C sekä Svenja ja Ella suunnattiin vikan viikonlopun/päivän viettoon Vancouveriin. Tarkoitus oli siis sulkea ympyrä, eli tehdä samoja asioita, joita tehtiin ekana viikonloppuna ko. paikassa. Käytiin syömässä Granville Islandilla (ja Ella sai itsensä ängettyä johonkin zombien arjesta kertovaan reality-ohjelmaan) ja käveltiin ympäriinsä.


Twinnys on Granville Island

Illemmalla Svenja&Ella lähti yöpaikkaansa ja minä jatkoin M:n ja O:n kanssa seikkailuja Daruden Freestylen voimalla. Käytiin ottamassa muutamia kuvia Canada Placessa, eli olympiatulen luona ja rannassa ja löydettiin muutakin kuvausrekvisiittaa.
Tuntui hassulta sanoa heipat Vancouverille Ellan ja O:n kanssa, he molemmat nimittäin lähtivät samana päivänä. En halua kyllä vielä ees ajatella omia jäähyväisiä kaupungille, vaikka eivät nekään nyt niiiiiin kaukaiselta ajatukselta enää tunnu, valitettavasti.


Canada Place and some random people


Google me ;-)

SUPERBOWL PARTY on the 6th of February


Some of the people and our huge screen :-) And don't forget the game food (chicken wings!)

6.2. pidin meillä kavereiden kanssa Superbowl partyt, eli porukka kerääntyi meille katsomaan amerikkalaisen jalkapallon loppuottelua ja syömään. Ylläolevasta kuvasta voisi päätellä, että kaikki keskittyivät vain ottelun seuraamisen, mutta oikeasti ehkä yksi poika teki sitä kokoaikaisesti, myö muut vaan juteltiin, hypittiin sohvilla ja käyttäydyttiin muutenkin erityisen aikuismaisesti (kuten allaolevasta picturesta käy ilmi). Erityisesti silloin kun lapsukaiseni ilmestyivät huoneeseen.. Oli ihan huippuhauskaa vaikka ainakin miulla oli paikat vähän kipeinä jälkikäteen ja ihmekös tuo; makasin sohvalla ja kun Ella&Svenja ilmestyivät Vancouverista, pojat kanto ne huoneeseen ja tiputti mun päälle hypäten itse päällimmäisiksi, auts!


Can we have peace now, please?


February was the time of Goodbyes - this one because of Jodie (in the front, right)

Tyttöjen viimeinen Small Group kerta oli special one, tietysti :-) Minä olin ryhmämme ohjaajan kanssa juoninut kuvion, jolla tytöt saatiin ensin yllätettyä tavallisuudesta poikkeavassa paikassa. Taisi hetki mennä, ennen kuin tajusivat, mistä oli kysymys, mutta kaikki kuitenkin muuttui iloksi lopulta! Normaalin tiistain sijaan myö mentiin koko porukalla keilaamaan, mikä oli erityisesti hauskaa meille eurooppalaisille, sillä pallot eivät olleet "normaaleja" vaan paaaaaljon pienempiä, oikeita minipalleroita. Tottumattomuuttani syytänkin siitä, ettei tulokset oikein olleet kummoisia.. Mutta hauskaa oli, varsinkin meillä, jotka kokeiltiin erilaisia tyylejä; heittoja silmät kiinni, takaperin haarojen välistä, kuulantyöntöä jne.

Urheilun jälkeen mentiin vielä yhden ryhmäläisemme, B:n, työpaikalle eli läheiseen kahvilaan ja juteltiin kaikesta mahdollisesta, eniten ehkä taas vaihteeksi kulttuurieroista Euroopan ja Kanadan välillä, niitä kun tuntuu löytyvän. Ilta oli ikimuistoinen ja varmasti hyvä päätös tyttöjen SG-uralle, tältä erää.


Ella's style


Maybe better results eyes closed.. (Actually no)


Or this way?

THE PERFECT SATURDAY

Tyttöjen tokavikana viikonloppuna Chilliwackissa auringon paistaessa ihanan keväisesti mentiin Ellan, Svenjan ja B:n (okay, ehkä voin nimeä käyttää, Bradyn) kanssa Cultus Lakelle kävelemään ja nauttimaan olostamme. Suunnattiin Bradyn secret placeen, kasteltiin itsemme järvessä (tai ainakin jotkut teki niin), loikoiltiin auringossa ja tosiaan vaan oltiin.


I'm gonna catch ya!


Don't come to my way!

Illalla mentiin "hääpariskunnan" kämpille katsomaan Indiana Jonesia isolla porukalla, meitä oli varmaan 11 henkeä ängettynä sohville ja patjalle. Leffan loputtua mietittiin, mikä olisi hyvä seikkailu, ja päädyttiin ajamaan eräälle rannalle, tekemään nuotio ja tarinoimaan. Siinä tähtien alla kelpasi lämmitellä ja nauttia kavereiden seurasta, kiipeillä tikkaita, löytää kuolleita kaloja jne. Tuollaiset yöt tulen kyllä muistamaan! Lopulta saatiin vielä kyyti kotiin ja ajomatkalla popiteltiin stereot täysillä Justin Bieberiä + kumppaneita! ;-)


FIRE (you should've seen how the guys finished it...)

Loppukuusta eräs keskiviikko ajelin muutamien Small Group-kaverien kanssa Abbotsfordiin Hillsong Unitedin konserttiin! Kyseessä oli siis bändi, josta teille aiemminkin hehkutin. Ihan käsittämätöntä, että tuon asteen kokoonpano saapui noin pieneen paikkaan (jatkoivat siitä tosiaan Losiin ja San Franciscoon jne), mutta hyvä vain minulle! Ilta oli upeaa ylistystä ja kristittyjen yhteyttä, ei sitä tunnelmaa oikein osaa kuvailla. Mutta oli kyllä paras konsertti, jossa oon ikinä ollut, enkä niin turvallista oloa muista usein aiemmin kokeneeni :-)


One of the best nights of my life!


The truth

THE FAREWELL WEEKEND

Niin. Helmikuun loppu saapui, liian nopeaan in my opinion, mutta jossain vaiheessahan siihenkin pisteeseen oli tultava. Ja oli siis aika heipata (ei hyvästellä) rakkaimmat tyttöset. Viimeinen viikonloppu tältä erää heidän kanssaan olikin täynnä touhua, perjantaina aloitettiin läksiäisillä au pair - porukalla.


Happy flag girls

Täällä on perinteenä, että ennen kuin joku lähtee hän hankkii ison Kanadan lipun ja toiset kirjoittavat sitten siihen terveisensä. No Ella varsinkin oli aika huolissaan, kun Chilliwackista ei sellaisia tuntunut löytyvän eikä Vancouverista oltu ikinä älytty lippuja hankkia, aina oli tullut ajateltua "No seuraavalla kerralla" tai "Kyllä niitä löytyy halvemmallakin". Näytti siis siltä, että E:n pikkuinen lippu olisi ainut, joka tulisi täyttymään teksteistä, MUTTA EI. Kauan siinä metsästyksessä kesti, mutta lopulta eräästä Dollarstoresta löysin oikeanlaiset liput (myös itselleni jo, tulevaisuutta silmällä pitäen) ja näin oli tilanne pelastettu.


I found some squirrels (GLOORIIAAAA!)

Tuona samaisena perjantai-iltana tuli sanottua terveiset myös parille muulle au pairille, Wales A:lle ja Itävalta O:lle, joiden lennot olivat samana päivänä kuin Ellan, eivät kuitenkaan täsmälleen samat, mutta hauska sattuma silti.

Lauantaina hengattiin pitkälti Ellan kotosalla, varsinkin kun illalla oli siellä sitten Goodbye-partyt perheen sukulaisille ja tutuille. Minä ja Svenja hankittiin Dairy Queenista EXTRAchocolatechocolate-kakku, jota ei kuitenkaan syöty vielä kyseisenä iltana, vaan se säästettiin seuraavalle päivälle kirkon jälkeen. Illalla Ellan Kanada-kotiin kokoontui paljon porukkaa tuomisineen, yksi mieleenpainuvimmista herkuista oli varmaankin Laran väsäämä kolmekerroksinen SuklaaOreoUnelma-kakku, YAMMMMMY! Ilta kului mukavasti jutellen, itkeskellen (varsinkin E:n lukiessa host-perheelleen kirjoittaman kirjeen, nyyh) ja muistellen.


My love <3 (not my drawings though :D)


Dairy Queen cake saying "We're gonna miss you our seeeester!" So true :(

Sunnuntaina oli vuorossa viimeinen yhteinen kirkkokerta ja voin kertoa, että oli haikeaa. Itteä alkoi ahistaa niin paljon, että jo bändin soittaessa ensimmäistä kappaletta piti rynnätä vessaan rauhottumaan, kun tuntui, ettei pysty olemaan muuten. Siellä sitten tapasin tuntemattoman naisen, joka minut nähtyään kysyi, voiko rukoilla puolestani ja se sitten "yllättäen" auttoikin hurjasti ja selvisin palveluksen loppuun hyvillä mielin. Tytöt heippailivat Kanada-toverit ja sitten ajettiinkin syömään DQ-kakkua E:n luokse, kuten aiemmin mainitsin. Päivä oli aika leppoisan rento, tytsyt pakkailivat vielä vähän, kunnes illalla mentiin "viimeiselle aterialle" minua ja Svenjaa lähellä olevaan sushi-paikkaan. Siellä juteltiin, muisteltiin lisää ja vaihdettiin farewell giftsejä. Ruokapaikasta suunnattiin meille ja minä pääsin viihdyttämään rakkaita ystäviäni.

Olin harjoitellut Amelién "La valse d'Amelien" vain tyttöjä varten ja se menikin mukavasti. Mutta sitten tein myös jotain poikkeuksellista; minä, joka en KOSKAAN laula julkisesti vedin a capellana Caroline Kingin You've got a Friendin ja ainakin itse liikutuin. Kappale oli helppo valinta, hyvät lyriikat ja harvoja kappaleita, jotka muistan varmasti ulkoa, vaikka mikä kävisi :-)

Maanantai 28.päivä. Kahvit Starbucksissa. Kyyneleet kurkussa. Ajomatka Vancouveriin kera Hortonsin minipalleroiden. Hullu itkukohtaus lentokentän ulko-ovien edessä, kun tajusi, että eronhetki koitti nyt. North Vaniin toisen pudotus. Ajomatka E:n host-isän kanssa syvine keskusteluineen. Kotona Ellan kirjoittaman kirjeen lukeminen. Lisää kyyneleitä.

Paljoa muuta en tuosta päivästä osaa sanoa, aika sumussa mentiin. Kuten seuraavatkin päivät, tiistaina esimerkiksi muistan vain ajaneeni mallsien parkkipaikalle ja istuneeni autossa itkemässä kun oli niin toivoton olo. Mutta, aika "parantaa haavat", vaikka tässä ei nyt mitään paranemista tarvittukaan. Nyt siihen on nimittäin jo jotenkin tottunut, että ihan koko aikaa saatavilla eivät nuo ystävät olekaan, mutta onneksi on monta mahdollisuutta pitää yhteyttä. Thanks Lord.

Maaliskuu

Chilliwack life. Love it. Jos Spring Breakia ei lasketa mukaan niin viikonloput (viikoista nyt puhumattakaan) on menneet aika pitkälti kotikaupungissa. Enkä kyllä valita, on sellaisia seikkailuja kuitenkin päästy kokemaan. Ainakin hauskaa on ollut, tullut vietettyä unohtumattomia päiviä ja öitä, alla hieman kuvasatoa salaperäisine kuvateksteineen, ei pidä liikaa paljastaa ;-)



Playing on the playground, sunny ahhhh!


B's musical - the funniest thing I've seen for ages!


The moustache gang at Horton's


Bruins


... Wanna join our car parties?


Hairparty at Cultus Lake


Me&April


Helping hand


A humble guy above the Fraser River


Tiny Little Finnish Tank


Uuu


LOVE

Siinäpä pientä päivitystä elämästäni, että olette vähän perillä, mitä olen puuhaillut ja kenen kanssa aikaani vietän. Oon kyllä ihan in löööv with my life at the moment, hetkeäkään en vaihtaisi pois. Jotenkin iski vielä sellainen kevätahistus nyt huhtikuun koittaessa päälle, kun tajusi miten vähän aikaa on enää jäljellä. Pitäisi vaan oikeasti osata nauttia näistä muutamasta kuukaudesta (3 in Can...), eikä surra ajanjuoksua. Mutta se ei oo aina niin helppoa!

sunnuntai 13. maaliskuuta 2011

Reissua - Amerikka osa 2

Tää kirjoittelu on ollut taas aika jäissä, sillä jotenkin on pitänyt saada elämä takasin raiteilleen tyttöjen lähdön jälkeen. Helppoa se ei ole ollut (varsinkin eka viikko meni aika sumussa), mutta onneksi oon ollut tosi kiireinen. On ollut musikaalia, konserttia, Vancouverissa Svenjan moikkaamista, kävelylenkkejä, carpartyja, kahvittelua, leffojaleffoja ja taas leffoja sekä huomenna alkavien reissujen loppusuunnittelua.

Perjantaina siis alkoi kauan odotettu SPRING BREAK ja oon kyllä niiiiin ilonen! Varsinkin kulunut viikko oli aika raskas, kun tyttäreni oli viruksen takia kotosalla, päivät meni hänen viihdyttämiseen. Nyt on kuitenkin perhe lähtenyt jo risteilemään Meksikoon ja minä olen talo-ja gerbiilivahtina, ainakin hetken.

Maanantai-aamuna kello 5am lennän nimittäin Bellinghamista New Orleansiin elämään viikon yliopistoelämää ystäväni Maijan opastuksella. Sieltä suuntaan (yksin!) Vegasiin - tarkoitus ei kuitenkaan ole voittaa miljoonia kasinolla tai päästä pikanaimisiin, vaan käydä ihailemassa Grand Canyonia, can't wait! Gambling capitalista lennän vielä San Franciscoon, jossa tapaan ystäväni Laran ja ihastellaan kaupunkia muutama päivä ennen kotiintuloa. Ja Bon Jovin konserttia host-äidin kanssa! '
Sitten onkin pian jo huhtikuu, eli virallisesti kevät! Hirmu nopeasti tää aika kyllä menee, toistan sitä joka postauksessa, mutta en voi ymmärtää.. Muutama vaivainen kuukausi jälellä, alettiin ystäväni Elinan kanssa jo laskea päiviä siihen kun nähdään Washington DC:n kentällä (sillon räjähtää!). Reilu 120 päivää taisi olla laskutoimitusten lopputulos.

Ei muuten ollut ihan paha sääennuste taaskaan Jenkki-oleskelulleni, varsinkin tuolla Louisianassa pitäisi olla melkeinpä +25C koko viikon, sitä odotellessa! :-) Tiedossa alligaattoreita, biitsiä, outlet malleja, risteilyä Mississipillä jne jne.

Oli muuten hieman jännät paikat, kun tyttö, joka lupasi ajaa minut lentokentälle, eli rajan yli, ilmotti eilen, että hänen passinsa oli vanhentunut eikä tietenkään onnistu sitten. Tässä meni tämä päivä aika kivasti murehtiessa, mitä tehdä, mutta onneksi lopulta yksi ystäväni lupasi hoitaa homman. Tai ainakin tiputtaa rajalle, voisin siitä kävellä yli ja lifta.. siis ottaa taksin kentälle;-) (Kuvittelen iskä sun ilmeen!)
Nähdäänpä siis noin kahden viikon päästä, toivottavasti hieman ruskettuneempana ja paremmassa kunnossa (tällä viikolla ei kerennyt salillekaan :S). Ja lupaan muistaa aurinkorasvan tällä kertaa, etten näytä ihan lobsterilta kuten Losissa rannalle nukahtamisen jälkeen! Miten siitäkin voi olla jo kuukausi, huoh..

Loppuun vielä Hairography-terveiset Francisco-tytöiltä! (Jotka alkoi muuten tänään suunnitella toukokuulle Hawaii-reissua, mmmmm!)



Cultus Lake hair party!

maanantai 28. helmikuuta 2011

SEEEEEEEEEEEEEESTERS

I know that you're basically all just waiting for my text about LA and I promise you it's coming but this one (like you might have noticed because of English) is dedicated to my favourite girls that I also call my seesters.


Love at the first sight, like with Van <3

They are two girls who have changed me and my life and who have had the biggest impact on my time in Canada by far. They have taught me so much but especially I've learned that you can really love some people after such a short time even if you think it wouldn't be possible.


The flower girls, ah that beauty!

As much as I have just wanted to block this thing out of my mind I finally have to admit that those amazing women are leaving me today! (But not forever, like Justin Bieber sings: "Never say Never" and actually one of them just moves a little bit further away)


She's not that much taller than us in real life!!

My 6 months (5 more to go) are over and all I can say is that the time has just flown by and mostly thanks to those two. I've (well not always but most of my life) considered myself as a person that is open and easy to get along with, so I thought "Of course I'm gonna get friends and everything will work out when I go to Canada." Luckily that has happened but I don't take it for granted anymore.


Yummy yummy yummy!

When you come to a new culture, to new circumstances and you have to survive with the language that isn't your native one, you could feel pretty overwhelmed. But I've been blessed with the most amazing people you can imagine.


Hiking and one more huge tree!

This sounds bad and you guys in Finland know how much I love you but in fact I haven't even had so much time to miss you because my sisters have kept me busy. And in my opinion that's the way it should go. I'm in Canada on purpose (for a purpose) and I should enjoy my life here and take everything out of it and that's what I've been doing.


Victoooooriiiaaaa!

I've done everything with them, we have gone through the good and the bad times together and grown up a lot! But the "not so nice" thing is that when you spend all your free moments with someones (so you see them every day, you talk to them many times per day) you get to used to it. For instance when you feel like there's some big happy news, or you're feeling sad or just want to chat you only need to grab the phone and call (remember those free phone calls! It'd be nice to know how many minutes we've spent on phone..)
"All you have to do is call and I'll be there".
And the most amazing thing is that there are those people who want to hear about you, who want to know how you feel and who want to share their lives, too!


Best_Friends_Forever (put a ring on it!)

I know that some of you think that "Well, she has known them only for 5-6 months, so she can't really know them or love them". WELL... I think I do :-) They are more than just friends you hang out sometimes, they are my sisters with whom I share everything. Not so much clothes as they do but all the experiences, emotions and thoughts. It's hard to explain and I understand if you're confused about how it can be possible. There must be something in the water here in Can ;-) (Did you know, it also makes your hair grow very fast!)


Ela 19, so an adult now (Young forever though and "I will fight til forever!")

When I said that we've also gone through those bad times I only meant the hardships all of us have faced, together. It's so good a feeling when you don't have to stand on your own but you always know you have support and you get helped. And I think that all of us have also learned that we don't need to survive by ourselves, there's something way bigger than us.


One of the normal days of our lives in Can!

Of course we have met lots of other awesome people, too! (Mostly from our AWESOME church, you can check the website: Southside)
But I think we kind of "share" our friends, it's like "Instead of one you get three"! I basically mean that we feel comfortable (comforTABLE, sorry hon', I had to ;-) with each other and we don't feel like we need other, separate lives, too. Although lately especially I have started to get to know also other people because I knew this day was coming. And for example we've got to know that crazy sporty yogurt girl we went to LA with! (And new adventures with her are coming soooooon, love you!)


My beautiful best friends! (Single ladies, single ladies but I still don't get WHY?!)

Really, with them: I can be beautiful...


Reindeer, only the red nose was missing!

..
crazy weird..


GLEEKS 4-ever!

gleek myself!

And this one tells it all:

Getting lost but with you guys, it was just so much fun, always!

One important lesson has also been that I've learned to say "I love you" to my friends more often I used to do. In Finland it's only like "Love ya" like you'd say "See ya" but now I know when I say it that I really mean it and I want my loved ones know it, too. So in Finnish, auf Deutsch and in English to both of you guys:

MINÄ RAKASTAN SINUA, ICH LIEBE DICH and I LOVE YOU!

And I don't like sayin' Goodbyes so I just say Auf Wiedersehen and Nahdaan kohta!

torstai 10. helmikuuta 2011

I'll smile with the sunshine

YEEEEEEEEEEEEEEEEYYYYYYYYYYYYYYYYY!

Tavarat on (melkein kokonaan) pakattu, passi ja liput ovat tallessa sekä kyyti odottamassa. Kultaiset tähdet, valkoiset kyltit ja hiekkarannat odottavat, LOS ANGELES, here I come! See ya on the Valentine's Day <3!

Ps, voitte tämän kuvan avulla päästä lämpöisiin tunnelmiin mukaan! ;-)